Anne&Max over de samenwerking met The Ketchup Project
Al 15 jaar werkt Anne&Max veelal met bio, biodynamische, fairtrade, direct-trade, labelrouge of gewoon hele goede eerlijke producten met een bijzonder verhaal. De nieuwe zomermenukaart komt er weer aan en ook hiervoor zijn zij weer op zoek gegaan naar nieuwe samenwerkingen. Anne&Max is een samenwerking aangegaan met The Ketchup Project.
The Ketchup Project
Ketchup van The Ketchup Project is niet zomaar een ketchup. In ontwikkelingslanden zoals Kenia, gaat naar inschatting 50% van alle groenten en fruit verloren door een grillige markt en productie. In totaal loopt dat op tot miljarden kilo’s per jaar. Zonde van al dat heerlijke groente en fruit! Bovendien hebben de boeren hierdoor sinds jaar en dag ook grillige inkomsten.
Samen met Keniaanse boeren ontwikkelt The Ketchup Project een lokale drooghub. Daar drogen zij een vast deel van de tomaten- en mango-oogst zodat ze 1,5 jaar langer houdbaar blijven. Ze nemen de gedroogde producten tegen een eerlijke prijs af en maken er vervolgens heerlijke ketchup van! Op deze manier gaan ze verspilling tegen, én helpen ze de boeren aan vaste, goede inkomsten.
Op dit moment zijn er 104 boeren aangesloten en redden ze iedere maand duizenden kilo’s tomaten en mango’s, goed voor vele flesjes heerlijke ketchup.
Smaakvol
Het is een ketchup met de unieke, volle smaak van zongerijpte, gedroogde tomaten. De tomaten worden in z’n geheel gebruikt, omdat juist de pitjes en velletjes de ketchup zo’n rijke smaak en mooie structuur geven. Naast tomaten (200gr per 100gr ketchup) voegen ze slechts een paar bio ingrediënten toe: azijn, ui, knoflook, zeezout en ingedampt rietsuikersap. Niets kunstmatigs en geen geraffineerde suikers.
Een eigen Anne&Max openen
Spreekt het concept van Anne&Max jou aan en is het hebben van een eigen koffie/lunchzaak jouw ambitie? Laat die droom dan werkelijkheid worden! Vraag vrijblijvend de franchisebrochure aan voor meer informatie.