Page 1Page 1Fill 1Group 4Page 1Page 1Group 2Fill 1Fill 1Fill 1Page 1Page 1Page 1 instagram_icon

Het succesverhaal van Wai Man Lo - eigenaar van Indonesia

Wai Man Lo, eigenaar van Indonesia een familie restaurant dat al 40 jaar bestaat.

Ondanks dat Wai Man Lo is opgegroeid in het familierestaurant, begon hij in 2005 echt aandacht te krijgen voor de horecabranche. In 2005 was hij terug uit Amerika, waar hij de opleiding Marketing Management had gevolgd. Door zijn opleiding had hij belangstelling gekregen voor goede (horeca)concepten. Dat was, samen met zijn horeca ervaring, de basis voor Satebar. Satebar was horecaformule in Nederland die de traditionele Indonesische keuken vertaalde naar een zogenaamd fastfood concept. Restaurant Indonesia opende in 2005 haar eerste Satebar vestiging aan het Rodezand te Rotterdam. Hij breidde de formule uit tot wel 10 filialen en in 2016 besloot hij zijn formule te verkopen.

Na anderhalf jaar uit de horeca te zijn geweest, begon Wai Man in 2019 met het merk INDONESIA weer op de markt te brengen. INDONESIA was het familierestaurant dat meer dan 40 jaar in de familie was geweest. Naast het restaurant weer te openen in nieuwe stijl, begon Wai Man ook met de INDONESIA bezorgformule. “In de afgelopen jaren merkten we en ontdekten we dat het eetmoment van vele mensen in de loop van de jaren is veranderd. Zo gaan minder mensen uit eten, vinden mensen gemak erg fijn en bestellen meer voor thuis. En daar zijn we op in gaan spelen, want er was nog geen bezorgformule gericht op Indonesische gerechten.” vult hij aan.

Vanuit daar is het balletje weer gaan rollen. Wai Man begon met een zaak in de Foodhallen. Op die manier kwam de naam INDONESIA weer op de markt en raakte men weer bekend met onze heerlijke gerechten. Naast de Foodhallen begon Wai Man op de Coolsingel met Restaurant INDONESIA. Vanuit de Coolsingel begonnen ze zicht met data te verzamelen en te ontdekken waar de kansen liggen op de markt en welke doelgroepen ze wilden pakken. “Wat voor ons voornamelijk heel belangrijk was, was data ontvangen over de mogelijke bezorgtijden en afstanden.” vult Wai Man Lo aan. Met de data die hij had verzameld kwam hij bijvoorbeeld tot de ontdekking dat hij zijn bezorggebied niet tussen de 3 tot 5 km ligt maar dat dat uitgebreid kon worden naar een groter gebied.

Nu staat INDONESIA op het punt om landelijk uit te rollen. Vanuit de Satebar heeft Wai Man eerder kennis opgedaan over het opzetten en uitrollen van een professionele franchiseformule. Die kennis, samen met het familieconcept, zorgt er voor dat INDONESIA een onderscheidende, professionele formule is. INDONESIA wil zich onderscheiden van andere Aziatische concepten door te werken met verantwoordelijke ingrediënten en producten, waarbij alles zelfgemaakt is. Naast een stuk betaalbaarheid zit er ook een stuk storytelling bij. “Zo vind ik het belangrijk dat het product tot aan de deur de juiste kwaliteit heeft en met de juiste service wordt bezorgd”. Daarnaast vult hij aan: “We kopen niks van derden, het wordt allemaal naar eigen recepturen bereidt. Daarnaast start in december de centrale productiekeuken, waar producenten en sauzen centraal bereidt gaan worden. De franchisenemers weten waar hun producten vandaan komen zodat we als formule zelf de kwaliteit goed kunnen waarborgen.”
Naast het waarborgen van kwaliteit van het merk INDONESIA, focust hij zich op het groeien van de professionele franchiseformule. Zo gaat in januari de franchisevestiging open in Spijkenisse en wil hij in 2021 verder opschalen. Ook ontwikkelt hij naast de bezorgformule vanuit Indonesia samenwerkingen te gaan met andere partners voor producten en gerechten volgens de unieke INDONESIA recepturen. “Dan heb ik het over Retail en groothandels” vult hij aan. Zo is hij met een Nederlandse ondernemer een samenwerking aan gegaan en gaat hij zijn eerste pilot draaien in Barcelona. “Het voordeel van het product is dat het mogelijk is om het overal te kunnen uitrollen omdat we alles zelf produceren en niet afhankelijk zijn van leveranciers”

Wai Man Lo is opzoek naar franchisenemers die dezelfde liefde en passie hebben voor de horeca en die goed passen bij het DNA van het merk. “Ik houd van mensen die graag knallen op de vloer” vult Wai Man Lo aan. Hij staat zelf klaar om je te begeleiden met een uitgebreid trainingsprogramma. Door zijn jarenlange ervaring weet hij goed wat nodig is voor een succesvolle vestiging en hij draagt die kennis graag over. Je wordt zo goed mogelijk voorbereidt om aan te slag te gaan op je eigen locatie, door trainingen in een bestaande locatie. Daarnaast ondersteunt hij je eerste 4 weken als de locatie is geopend en daarna proberen ze het lijntje ook zo kort mogelijk te houden en te ondersteunen waar nodig.

Ben jij ondernemend ingesteld en wil je je eigen vestiging openen?

Vul hieronder jouw gegevens in, ontvang de uitgebreide franchisebrochure en ontdek wat Indonesia voor jou kan betekenen!

Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy verklaring

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

De nieuwste ontwikkelingen betreft franchising direct in de mail. Nieuwe formules, updates voor huidige formules en nog veel meer!