Page 1Page 1Fill 1Group 4Page 1Page 1Group 2Fill 1Fill 1Fill 1Page 1Page 1Page 1 instagram_icon

Het succesverhaal van Anneloes Rottier - eigenaresse De Carpacciobar

Anneloes Rottier, 25 jaar en eigenaar van de eerste De Carpacciobar in Nederland.

In de eerste instantie is De Carpacciobar klein begonnen. Er was een plan om een foodhall in Tilburg op te gaan zetten. Anneloes is toentertijd gevraagd om een concept te bedenken voor deze foodhall. Op het moment van vragen werkte zij in Portugal. Zij was net klaar met de horeca-opleiding. Ze wilde Portugees leren, genieten van het weer en heel veel werkervaring opdoen. Na een paar maanden in Portugal gezeten te hebben, werd zij opgebeld om een concept te bedenken. Om een eigen horeca-onderneming op te starten. Dit was natuurlijk een buitenkansje. Het idee is ontstaan doordat Anneloes in een Portugees visrestaurantje werkte waar zij een carpaccio van octopus serveerde. Hierop dacht zij: “Wow, dat is te lekker en in Nederland kennen we dat nog helemaal niet. In Nederland kennen we voornamelijk de rundercarpaccio.”

Doordat Anneloes op dat moment nog maar 19 jaar was, wilde ze dit graag samen met iemand beginnen. Haar beste vriendin volgende dezelfde studie dus dit samen opzetten sprak voor zich. Zij was verantwoordelijk voor de bediening en de administratie en Anneloes was verantwoordelijk voor de keuken.

In 2016 wonnen zij bij de Rabobank Tilburg ‘starter van het kwartaal. Deze prijs kan je winnen als leukste en creatiefste onderneming. De prijs was een onder andere een PR-boost en hierdoor ging het ineens hard. De Carpacciobar heeft in diverse kranten en bladen gestaan zoals het Brabants dagblad, de LINDA en diverse eetmagazines. Ook was ze in het nieuws geweest, en is ze bij verschillende radioshows geweest. De Carpacciobar ging redelijk viral. Het is een uniek concept en daardoor een hele goede zet.

Helaas was de foodhall op dat moment nog verre van klaar. De Carpacciobar was het enige concept, er waren zelfs nog geen stoelen of tafels. Dit betekende dat Anneloes en haar vriendin als twee jonge meiden dit allemaal zelf moesten gaan regelen. Het duurde allemaal ontzettend lang, terwijl de telefoon al op roodgloeiend stond van alle reserveringen die binnenkwamen. “Op dat moment werd er ons een keuken aangeboden die alleen voor catering werd gebruikt en op het moment niks mee gedaan werd.” Ze zijn binnen een maand begonnen en hebben dus de stap van try-out in een foodhall overgeslagen, omdat zij meteen op locatie zijn begonnen.

Doordat het social media bereik zo groot was, kwamen de gasten overal en nergens vandaan om bij De Carpacciobar te komen eten. “Dit was natuurlijk helemaal super.” Voor de Tilburgers was het alleen een lastige locatie om te vinden, doordat het in een pand zat en de Tilburgers dit niet per sé kende. Dit was een hele goede leerperiode voor het duo.

Helaas werd het pand helemaal verpacht, zij wilde zelf helemaal niks meer met horeca te maken hebben. Maar het duo mocht het wel huren, maar dit was geen optie voor hen. “Mijn vriendinnetje is toen weer verder gaan studeren, en ik had echt zoiets van wat moet ik dan.” Anneloes wilde het idee niet opgeven, zij was bang dat iemand anders met haar idee aan de haal ging. Dus ging zij opzoek naar een pandje, dit was een hele zoektocht door weinig starterskapitaal. De Carpacciobar heeft toen een paar maanden stilgelegen, tot zij een nieuwe locatie gevonden had. En die kwam er: Het was een perfecte locatie om te beginnen, klein en net buiten het centrum.

September 2018 zijn de deuren heropend met haar eerste De Carpacciobar vestiging. “Vanaf dag één was het superdruk en dat is het nog steeds”, vertelt zij.

“Waarop ik dacht hoe weten ze ons te vinden hier in de Koetsstraat in Tilburg in een achteraf pandje. Dat komt mede door het social media bereik, want de eerste paar maanden kwam 60/70% niet uit Tilburg, maar overal vandaan. Dat was super speciaal en vanaf die dag was het meteen heel erg druk en dat gaat nog steeds constant door.”

De droom van Anneloes was vanaf het begin al om De Carpacciobar uit te breiden naar meerdere steden. Zij heeft in 4 à 5 jaar tijd het concept kunnen ontwikkelen en de juiste leveranciers kunnen uitzoeken, dit is dan ook het jaar is om het concept naar meerdere steden te brengen. Het uitgangspunt van De Carpacciobar is dat alles zelf wordt gemaakt en met verse producten wordt gewerkt. Hierin heeft Anneloes veel tijd gestopt om dat te perfectioneren. Nu is zij toe aan de volgende stap: franchise. Daarom is zij een samenwerking met Customerfactory aangegaan, om dit te realiseren.

Anneloes is opzoek naar franchisenemers die het runnen van een De Carpacciobar vestiging met dezelfde liefde doen, als waar zij het mee doet. Ze heeft al ondervonden dat die mensen echt bestaan, want het meeste personeel komt bij haar werken omdat ze helemaal “carpaccioverslaafd” zijn. Zij vindt het belangrijk dat er al een bepaalde passie is voor het product, waardoor je dit met volle overtuiging kan aanprijzen aan de gast. Ook heeft zij door de jaren heen geleerd dat het belangrijk is om ervaring op de vloer te hebben. Er komt veel bij kijken. Maar het geeft ook zoveel voldoening als de gasten blij en voldaan de zaak verlaten.

Ben jij ondernemend ingesteld en wil jij je eigen vestiging openen?

Vul hieronder jouw gegevens in en ontvang de vrijblijvend franchisebrochure van De Carpacciobar.

Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy verklaring

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

De nieuwste ontwikkelingen betreft franchising direct in de mail. Nieuwe formules, updates voor huidige formules en nog veel meer!