Page 1 Page 1 Fill 1 Group 4 Page 1 Page 1 Group 2 Fill 1 Fill 1 Fill 1 Page 1 Page 1 Page 1 instagram_icon
Snap Fitness banner- Hallo Franchise
Snap Fitness

In gesprek met Rik, franchisenemer bij Snap Fitness

franchise, interview, sport

“Lokale zichtbaarheid is essentieel.” Franchisenemer Rik vertelt over hoe het is om samen met zijn broer een fitness club te managen.

Interviewer: Goedemorgen Rik, hoe is het om eigenaar te zijn van een Snap Fitness-club in het dorp waar je bent opgegroeid?

Rik: Het is heel leuk om hier, samen met mijn broer Tom, een Snap Fitness te runnen. Je kent natuurlijk een hoop mensen en veel van hen komen sporten omdat ze je kennen. Dat maakt het werk leuk, omdat je constant met bekenden omgaat.

Interviewer: Denk je dat het kennen van veel mensen in het begin heeft bijgedragen aan je succes?

Rik: In het begin zeker. Je hebt een gunfactor nodig en vrienden en familie gunnen het je. Maar uiteindelijk moet je ook buiten je eigen kring gaan zoeken om succesvol te zijn. Het is een goede start om mensen achter je te hebben die goed over je praten. Dat helpt zeker.

Uiteindelijk moet je ook buiten je eigen kring gaan zoeken om succesvol te zijn.

Interviewer: Je hebt aangegeven dat ondernemen in de familie zit. Wat heb je van Snap Fitness geleerd naast wat je al wist?

Rik: Mijn vader had een bedrijf in stoomtechniek, wat heel anders is dan een fitnesscentrum. Ik heb ondernemerslessen van hem geleerd, maar de specifieke exploitatie van een fitnesscentrum is anders. Snap Fitness heeft ons goed ondersteund met hoe je alles opbouwt en wat je nodig hebt. Ze hanteren een lijst met zaken die je moet regelen en dat maakt de opstart makkelijker. Ook als je tegen problemen aanloopt, is het fijn om een vangnet te hebben en iemand te kunnen vragen om advies.

Interviewer: Hoe is het om met je broer de fitnessclub te runnen?

Rik: Dat gaat heel goed. Tom en ik zijn twee handen op één buik. We kunnen makkelijk beslissingen nemen omdat we vaak dezelfde mening hebben. Het is leuk om samen met je familielid een bedrijf te runnen.

Interviewer: Had je veel ervaring in de fitnessbranche voordat je begon?

Rik: Ik fitness zelf al heel lang en heb ook wat trainingen gegeven. Maar een fitnesscentrum runnen is iets anders. Ondernemen heb ik wel van huis uit meegekregen. Dit is mijn eerste bedrijf; ik had hiervoor geen ander bedrijf gehad.

Interviewer: Welke voordelen heb je ervaren door samen te werken met Snap Fitness?

Toen ik begon, was ik 22, dus het was fijn om iemand te hebben die je kan vragen om advies.

Rik: Het is fijn om een vangnet te hebben.Mijn vader kan veel algemene ondernemersvragen beantwoorden, maar specifieke fitnessvragen zijn anders. Snap Fitness biedt daar veel ondersteuning in, zoals regelgeving en specifieke vragen die je hebt.

Interviewer: Heeft dat ervoor gezorgd dat je meer durfde te ondernemen?

Ja, in zekere zin wel. Het geeft een extra zekerheid.

Rik: Als iemand een vraag stelt over een tweejarig abonnement en ik weet het niet, kan ik dat navragen bij het hoofdkantoor. Dat is professioneel en helpt enorm bij het runnen van de fitnessclub.

Interviewer: Hoe zorg jij dat je lokaal betrokken blijft?

Rik: Het is essentieel dat je lokaal zichtbaar bent. We koppelen onszelf aan verschillende evenementen in Schijndel. Het is een levendig dorp waar veel te doen is. We zijn aanwezig bij evenementen zoals voetbal op groot scherm en Schijndel aan Zee. Zo blijven we lokaal betrokken en zichtbaar.

Interviewer: Hoe heb je de afgelopen jaren als ondernemer ervaren?

Rik: Het was pittig, vooral omdat we net na corona begonnen. De dag dat wij opengingen, was ongeveer twee dagen nadat fitnesscentra überhaupt weer open mochten. Het was een moeilijke periode omdat mensen hun weg terug moesten vinden naar de fitnessclub. Er is veel concurrentie in Schijndel, dus we hebben echt moeten knokken voor onze leden. Het gaat nu goed, maar het was geen makkelijke weg.

Interviewer: Hoe zie je jouw toekomst als ondernemer in de fitnessbranche?

Rik: We hebben nu deze fitnessclub en sluiten niet uit dat er ooit nog een bijkomt. We hebben veel ideeën, maar voorlopig hebben we genoeg aan wat we nu doen.

Volg Hallo Franchise ook op LinkedInFacebookInstagramTikTok en YouTube!

Blijf up-to-date en schrijf je in voor de Hallo Franchise nieuwsbrief!

Gerelateerde HF-updates

Banner- Hallo Franchise

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

De nieuwste ontwikkelingen betreft franchising direct in de mail. Nieuwe formules, updates voor huidige formules en nog veel meer!



Nieuwsbrief

Voornaam
Achternaam