Franchisemodel: Light Food Service
franchise, horeca
Sinds een aantal jaar wordt er steeds meer aandacht besteed aan gezond leven en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Mensen denken meer na over hun gezondheid, hoe ze fit kunnen blijven naast hun werk en waar de producten die ze kopen vandaan komen.
Wat dat betreft ligt het steeds populairder worden van ‘light food service’ volledig in lijn met de verwachtingen. Bij de gezondere lifestyle past het maken van bewust keuzes. Hoe gezond is de lunch die je besteld? Waar komen de ingrediënten vandaan? Moet je rekening houden met een bepaalde dieetkeuze? Light food houdt met veel van deze overwegingen al rekening, bovendien worden de restaurants veelal gerund door mensen die zelf ook een gezondere levensstijl hebben.
Wat is light food service
Fast food, fast casual en light food service worden nog weleens met elkaar verward. Het grote verschil is dat light food zich richt op gezonde, lichte maaltijden met verse en biologische ingrediënten die als ontbijt of (vroege) lunch gegeten kunnen worden.
Er wordt uitbundig geadverteerd met die gezondere maaltijden, de ingrediënten zijn biologisch en veelal op een maatschappelijk verantwoorde manier verkregen. Het eten wordt zo min mogelijk gefrituurd, wat de voornaamste reden is dat light food zich definieert tegenover fastfood en fast casual.
Fast casual kan lijken op light food omdat ze gezonde opties biedt, maar deze restaurants zijn vaak later open en bieden avondeten en diner.
Waar kies je voor?
Je zit na te denken om franchisenemer te worden en wilt graag iets in de horeca gaan doen. Waarom zou je dan kiezen voor light food service? Die keuze kan natuurlijk door veel verschillende dingen onderbouwd worden.
Misschien ben je zelf wel een gezondheidsfanaat? De verschuiving naar gezond en duurzaam is geen tijdelijke hype, maar een blijvende trend. Bovendien investeer je niet alleen in de toekomst, maar ook in een vaste klantenkring.
In een minder verzadigde markt dan fastfood, heb je de mogelijkheid om een loyale klantenkring op te bouwen die terugkomt voor kwaliteit en gezondheid, en draag je bij aan een positief merk met maatschappelijke impact.
Volg Hallo Franchise ook op LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok en YouTube!
Blijf up-to-date en schrijf je in voor de Hallo Franchise nieuwsbrief!